Mount Rushmore, Crazy Horse & Jonas - Reisverslag uit Brillion, Verenigde Staten van Fenna Bie - WaarBenJij.nu Mount Rushmore, Crazy Horse & Jonas - Reisverslag uit Brillion, Verenigde Staten van Fenna Bie - WaarBenJij.nu

Mount Rushmore, Crazy Horse & Jonas

Door: FanOfFen

Blijf op de hoogte en volg Fenna

22 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Brillion

Hoihoi,
Het afgelopen weekend was een beetje druk aangezien we op een trip naar Mount Rushmore gingen. Voordat we goed en wel op weg waren, moest ik al kennismaken met iets super-Amerikaans, een cookie-outlet! Daar kan je alle koekjes proeven voordat je ze koopt, dus ik heb een beetje heel veel koekjes staan proeven en er geen gekocht xD. Onderweg naar Mount Rushmore zijn we naar 's Werelds Enige Corn Palace geweest. Daar hebben ze allemaal schilderij-achtige dingen met maïskolven gemaakt. We hebben overnacht in Albert Lea, en toen hebben we door de 'Badlands' gereden. Het is echt een heel apart landschap, het lijkt een beetje op de Grand Canyon, maar het is niet zó groot. De rotsen zijn roze en grijs, en het is niet zo stevig, meer alsof het enorme modderbergen zijn... En toen waren we bij Mount Rushmore, vier enorme hoofden uitgekerfd in een berg, Washington, Jefferson, Roosevelt en Lincoln. Daar hebben we wat foto's gemaakt, en toen zijn we doorgereden naar Crazy Horse. Crazy Horse was een indiaan die oorlog voerde tegen de Amerikanen, hij zorgde voor een wapenstilstand met de Amerikanen en toen werd hij is zijn rug gestoken door een Amerikaanse soldaat. Nu wordt er voor hem ook een memorial gemaakt, in de Black Hills, vlakbij Mount Rushmore, want de Black Hills is een heilige plek voor de indianen. Het uitkerven in de berg is rond 1980 begonnen en het zal nog heel lang duren voordat het klaar is, want het wordt veel groter dan Mount Rushmore. Na Crazy Horse zijn we naar Devil's Tower gegaan en zijn er omheen gelopen. De legende van Devil's Tower is dat er vroeger 6 zusjes aan het spelen waren en toen kwam hun broertje aanrennen, hij was helemaal aan het trillen en toen veranderde hij in een beer. De zusje renden bang weg en zijn een wijs persoon tegengekomen die de grond liet stijgen zodat de zusjes veilig waren voor hun gevaarlijke broer. De broer probeerde als beer tegen de stenen op de klimmen met zijn klauwen, maar dat lukte niet, daarom heeft Devil's Tower zulke rare markeringen aan de zijkant van de rots. Zaterdag zijn we weer richting huis gegaan, maar zijn we gaan overnachten in Minniapolis. En wat is in Minniapolis? Juist ja, The Mall of America! Dat is dus een megawinkelcentrum waar ze superveel winkels hebben, en oh ja, er zijn achtbanen binnen... Het is echt megagroot! In The Mall Of America was ook een winkel die je niet in Nederland ziet, Build-A-Bear (Where Best Friends Are Made)! Het concept is dat je een beer kiest, en ze hebben daar veel verschillende soorten beren, dan kies je een hartje uit en geef je het heel veel liefde, daarna doen ze 'fluff' in je beer (vulling dus) en daarna moet je je beer borstelen en aankleden. Dan heb je je eigen beer gemaakt xD. Mijn beer is zwart met smiley's en peace-tekens en ik heb hem Jonas genoemd. Daarom heeft ie nu ook een giletje aan met de Jonas Brothers erop. Toen zijn we op zondag het laatste stukje naar huis gereden en nu ben ik dus weer thuis.
xoxo

• 22 Augustus 2010 - 20:31

Conny:

Hai Fen,

Wat een tempo zeg, knijp je jezelf wel eens om te weten of deze droom echt is? Klinkt echt heel super! genieten maar lekker!

• 22 Augustus 2010 - 21:03

Clary:

Wat heb je veel gedaan in die paar dagen. Onwerkelijk! Wat een prachtige foto's.
    Xxx

• 22 Augustus 2010 - 21:34

Saar:

Ha Fen!
    Wat leuk allemaal zeg, en wat een mooie foto's! Je ziet er lekker vrolijk uit;)
    Nou schat can't wait for more storieess:)
    X

• 23 Augustus 2010 - 07:36

Ieke:

Fenna, wat een mooie foto's, indrukwekkend wat je allemaal gezien hebt. Geniet er van!
    groetjes

• 23 Augustus 2010 - 10:14

Loek:

Jij hebt gezien wat wij alleen kennen van de LP 'Deep purple in rock'.

Prachtig, behalve die rattlesnakes, die hoef je niet tegen te komen.

Geniet ervan!!
    Groeten uit regenachtig Wombarg.

• 24 Augustus 2010 - 17:53

Jet:

Fen ik ga echt totaal volgen wat jij daar allemaal doet, zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt joh!! Hoelang blijf je daar? Is het leuk in je gastgezin? Geniet ervan girl, ik ben vandaag lekker begonnen aan mijn laatste jaartje middelbare school!!

• 25 Augustus 2010 - 11:38

Jaap:

Jeetje wat heb jij in die korte tijd al een boel gezien en meegemaakt. leuk joh veel plezier. (zullen wij maar gewoon weer gaan werken)

• 25 Augustus 2010 - 18:37

Shanice:

Hi fenna!

Wat leuke dingen heb je meegemaakt al:O Je beer is erg leuk geworden 0=) Ik hou je berichten in de gaten!

Dikke knuffel

• 26 Augustus 2010 - 13:26

Marjon/willem:

het is werkelijk een groot avontuur.
    Mens wat heb je al veel beleefd!!!

Hier is t inmiddels herfst!!

• 29 Augustus 2010 - 15:25

Irene:

Hoi Fen,
    Leuk verslag hoor. Je maakt heel wat mee. De foto's zijn ook erg mooi. De fam. daar lijkt me erg gezellig. Geniet ervan. Groetjes vanuit een enorm nat S'zeel Irene