Kleine update - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Fenna Bie - WaarBenJij.nu Kleine update - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Fenna Bie - WaarBenJij.nu

Kleine update

Blijf op de hoogte en volg Fenna

15 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Madison

Deze afgelopen paar weken waren niet heel erg interessant, het onderzoek van stage is nu naar de volgende fase gegaan. Het DNA dat ik geïsoleerd heb, hebben we nu gePCRd en dat moet nu geoptimaliseerd worden. Ook heb ik serum uit mijn eigen bloed gehaald, dit doe je door bloed af te nemen en het te laten stollen in een bekerglas, alle stollingseiwitten en rode bloedcellen gaan samenklonteren en dan blijft er een lichtgele vloeistof over en dat is je serum.
Afgelopen week heb ik een Build A Bear gemaakt, het principe is dat je een “lege” knuffel uitzoekt in de winkel waarna je hem zelf vult met witte pluizige vulling. Hierna stop je een hart in je knuffel en wordt hij dichtgenaaid. Vervolgens geef je de knuffel een naam en dan krijg je een geboortecertificaat. Ik heb een Wisconsin Bucky gemaakt en hem heel origineel Bucky Badger genoemd. Hierna ben ik tot de conclusie gekomen dat knuffelberen niet voldoende zijn en ik ben ervan overtuigd dat de volgende stap een huisdier is. Hopelijk kan ik volgende keer schrijven over de hamster die ik van plan ben om te gaan kopen.
Vanuit Nederland waren er deze weken twee verjaardagscadeautjes aangekomen, wat heel erg leuk was en de week goed heeft opgevrolijkt. Dat was wel nodig want het huis waarin ik woon heeft de afgelopen weken haar gebreken laten zien. Er was een overstroomde kelder en een verstopte wasbak. Het was één groot feest.
Afgelopen weekend ben ik weer naar Appleton gegaan, en heb ik bij Alex en Amanda gelogeerd. Op vrijdagavond ben ik vanuit stage opgehaald en naar Appleton gebracht, waarna Alex me meegenomen heeft het nachtleven in. De volgende ochtend werd ik wakker doordat er een rottweiler bovenop me sprong (ze vond dat het tijd was om te aaien, niet om te slapen), en vervolgens zijn we naar Aunt Diane gegaan, want die werkte nu al 25 jaar bij “the Bridge” (a spiritual retreat centre). Vanuit daar ben ik op hamsterjacht gegaan in Appleton en het is dus heel lastig om een langharige Syrische hamster te vinden. Nadat we eindelijk alle dierenwinkels in Appleton langs gegaan zijn en opgegeven hadden, zijn Nicole, Brett en ik naar the Mazerunner geweest (supergave film). Op zondag heb ik bij Alex en Amanda naar een superspannende Packers wedstrijd gekeken, na de wedstrijd zijn Amanda en ik naar een Farmers Market geweest, daar heb ik heel goedkoop groente kunnen kopen. En ten slotte was het weekend alweer voorbij en heeft Amanda me helemaal naar huis gereden met een enorme berg aan eten en hamster spullen.
Nu kan ik me nog even een half weekje focussen op stage en daarna zie ik mijn ouders weer in New York City. Ik kijk er naar uit.

  • 15 Oktober 2014 - 19:54

    Loek:

    Hoi Fenna,
    Leuk verslag, afgezien van de water overlast. Heb op Facebook een foto van de katten gezet. We hebben er drie, twee van Hanne erbij. Kun je Keira ook nog zien. Leuk een hamster!
    Veel plezier met je ouders, volgende week.
    Groetjes, Loek

  • 15 Oktober 2014 - 22:48

    Clary:

    We hopen dat alles weer in orde is als we komen. Kelder gedweild, wasbak ontstopt.
    Wat leuk, een hamster. Maar of syrische nog verkrijgbaar zijn? Hapering in de aanvoer?
    Tot vrijdag, liefs

  • 15 Oktober 2014 - 22:48

    Sonja Hendriks:

    Veel plezier in NY!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fenna

Actief sinds 29 Juli 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 17600

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 07 Juli 2015

Stageonderzoek in Madison

15 Augustus 2010 - 22 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: