NYC en Madison met de ouders - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Fenna Bie - WaarBenJij.nu NYC en Madison met de ouders - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Fenna Bie - WaarBenJij.nu

NYC en Madison met de ouders

Blijf op de hoogte en volg Fenna

18 November 2014 | Verenigde Staten, Madison

Door technische problemen, kan ik nu pas wat schrijven over de week dat mijn ouders mij kwamen opzoeken, en ik ze een beetje tegemoet kwam. Op 17 oktober was het zover, ik ging naar New York City om mijn ouders weer te zien! Helaas vond ik het nodig om een half uur voor vertrek van mijn stageplaats een giga-beker vol met thee over mijn laptop te gooien (de technische problemen die 4 weken duurden). Maar ’s avonds was het zo ver, ik vloog van Madison Airport naar La Guardia, toen het vliegtuig aankwam was het al donker, dus ik had een prachtig uitzicht op alle lichtjes van New York. Nadat ik geland was, ben ik op zoek gegaan naar een airport transporter, zodat het busje me zo dicht mogelijk bij het hotel kon afzetten. Ik kwam rond middernacht aan en vond moederlief bijna slapend in de lobby (Nico sliep al en heb ik met veel plezier wakker gemaakt).
Op zaterdag konden we de stad echt gaan verkennen, en als echte Nederlanders hebben we dat op de fiets gedaan. Door heel Manhattan staat er punten met fietsen die je voor 30 minuten kan huren. We zijn langs de Hudson naar het zuiden gefietst en hebben een paar keer van fiets gewisseld totdat we bij het World Trade Center Memorial aangekomen waren. Het monument was heel indrukwekkend, met watervallen in de voetafdrukken van de torens, die het geluid van de drukke stad tegenhielden. Vanaf het Memorial zijn we naar Wall Street gegaan (en even bij Tiffany & Co naar binnengekeken). Van Wall Street zijn we naar de East River gelopen naar het zuidelijkste puntje van het eiland, hiervandaan hebben we de ferry genomen naar Staten Island, zodat we een prachtig uitzicht hadden op Manhattan en Lady Liberty vanaf het water. Na ons tripje met de ferry hebben we weer fietsen opgezocht en de Brooklyn Bridge overgestoken om naar Down Under the Manhattan Brooklyn Overlook (DUMBO) gegaan en naar the Waterfront gelopen. Vervolgens zijn we terug over de Brooklyn Bridge gelopen om Manhattan nu eens van opzij te zien. Toen het begon te schemeren zijn we naar het Empire State Building gegaan, waar we schrokken van een lange wachttijd en besloten om maar een paar (pumpkin spice) biertjes te doen in een leuke kroeg in de kelder van het Empire State Building. ’s Avonds zijn we naar Times Square gegaan en ik snap nog steeds niet echt waarom het zo bekend is, het is alleen maar reclame en toeristen.
Zondag begonnen we dag heel vroeg zodat we om 9 uur ’s ochtends in een tourbus zaten voor onze tour door Harlem. We zijn langs prachtige huizen en gebouwen gegaan, zoals the Dakota Building, waar John Lennon woonde en het Morris-Jumel Mansion waar George Washington woonde. We maakten ook een stop bij een Gospel Church waar mensen helemaal opgingen in hun geloof met zang en dans. Na de tour hebben we New York Style gebruncht met mimosa’s, en hebben we over de Highline gelopen. De Highline was vroeger een tramline, maar is niet meer in gebruik. Het is nu omgebouwd tot een smal park van ongeveer 2 kilometer lang dat zich zo’n 20 meter boven de grond bevindt. Na de Highline zijn we naar het Empire State Building gegaan, waar we gewaarschuwd werden voor een 2 uur durende rij, we deden onze dappere schoenen aan en we stonden binnen 30 minuten gewoon boven van het uitzicht te genieten. We hadden het zo getimed dat we boven stonden tijdens zonsondergang, wat het mooiste uitzicht zorgde. Nadat we tot op het bot koud gewaaid waren, zijn we van de toren afgegaan en zijn we naar Hell’s Kitchen geweest (een buurt) waar we bij een Italiaans restaurant heerlijk hebben gegeten.
Tijdens onze laatste dag in New York City hebben we een echt yellow cab aangehouden en zijn we naar het Guggenheim museum gegaan, waar de ZERO tentoonstelling was. De tentoonstelling was mooi, maar het gebouw was nog veel mooier en indrukwekkender. Na het Guggenheim zijn we naar Central Park gelopen, we begonnen ongeveer halverwege bij het resevoir en we zijn helemaal naar het zuiden gelopen, langs een kasteel, openlucht theater, schildpaddenvijver en strawberry fields. Op aanraden van Barack Obama hebben we lunch gehaald bij de Shake Shack waar ze biologische hamburgers verkopen. Met de metro zijn we terug naar ons hotel gegaan, daar stond de auto al op ons te wachten om ons naar het vliegveld te brengen. Maandagavond kwamen we aan bij mij thuis is Madison waar we zijn begonnen met kamperen in mijn kamer.
Dinsdag heb ik mijn ouders meegenomen naar een ontbijt bij Micky’s Dairy Bar en ze laten zien wat we hier in Wisconsin bedoelen met pannenkoeken (ter grootte van iets groots), vervolgens heb ik ze meegenomen naar mijn stage voor een rondleiding op het lab en een wandeling naar Picnic Point. Vervolgens zijn we naar Brillion gegaan en hebben we onderweg appels met karamelsaus gegeten. Woensdagochtend is Nico voor dag en dauw opgestaan om op fazanten te jagen en zijn Clary, Terry en ik naar Green Bay gegaan om mijn laptop weg te brengen (een weekend in de rijst had hem niet genoeg uitgedroogd) en zijn we bij Nicole gaan eten op haar campus. ’s Middags hebben we Nico opgehaald en zijn we langs Amanda en Penny gegaan, aan het einde van de middag zijn we weer teruggegaan naar Madison.Op donderdag was het aan het regenen dus zijn we naar de West Towne Mall gegaan om even te genieten van de lage Amerikaanse kledingprijzen en ’s avonds heeft Nico zichzelf overtroffen door de fazant geweldig te bereiden met een chocolade-bramensaus. Vrijdag heb ik de ouderlijke macht meegenomen naar State Street en hebben we een tour door het Capitol gebouw gemaakt. ’s Middags zijn we naar het Arboretum gegaan om van de mooie herfstkleuren te genieten. ’s Avonds zijn we uit eten gegaan op z’n Amerikaans en hebben we genoten van een steak.
Zaterdag was het alweer de laatste dag dat mijn ouders in Amerika waren, en het was ook de Homecoming wedstrijd van het UW Madison Badgers Football Team. Dus het was leuk om alle gekkigheid op straat te zien, iedereen was in het rood uitgedost voor de wedstrijd. Na een rondje om het stadium hebben we nog een laatste ontbijt bij Micky’s Dairy Bar gedaan en daarna was het tijd om in te pakken en om van een paar laatste zonnestraaltjes te genieten op mijn veranda. Toen was het alweer tijd om afscheid te nemen, na een heerlijke week vol met pumpkin spice chai lattes, cocktails, familie en gezelligheid was het de tijd veel te snel voorbij gevlogen.

  • 19 November 2014 - 00:10

    Clary:

    We kijken terug op een geweldige week. Heerlijk om je weer te zien.

  • 19 November 2014 - 20:54

    Saar:

    Ik heb de foto's vandaag gezien, wat mooi allemaal !! xxx


  • 19 November 2014 - 23:10

    Conny:

    Leuk Fenna, wat kun je toch gezellig vertellen, ik loop zo een stukje met jullie mee door NY! Heb ook erg genoten van de foto's en gelukkig doet je laptop het weer!
    Liefs, Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fenna

Actief sinds 29 Juli 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 17622

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 07 Juli 2015

Stageonderzoek in Madison

15 Augustus 2010 - 22 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: