Eerste week school & Fair - Reisverslag uit Brillion, Verenigde Staten van Fenna Bie - WaarBenJij.nu Eerste week school & Fair - Reisverslag uit Brillion, Verenigde Staten van Fenna Bie - WaarBenJij.nu

Eerste week school & Fair

Door: FanOfFen

Blijf op de hoogte en volg Fenna

06 September 2010 | Verenigde Staten, Brillion

Hoihoi,
Afgelopen woensdag, op 1 september, begon mijn eerste schoolweek. Het is wel anders dan de Nederlandse scholen. Alle leraren hebben een eigen klaslokaal waarin ze altijd te vinden zijn. De school bestaat eigenlijk uit twee gangen die parallel lopen en verbonden zijn in het midden met de mediatheek en ze eindigen allebei in de kantine. De schoolkleuren zijn rood en wit, dus alle kluisjes zijn rood. De kluisjes zijn ingedeeld per jaargang en dan op alfabetische volgorde, dus mijn kluisje is bij alle andere seniors naast andere mensen wiens achternaam met een B begint. De twee gangen lijken veel te veel op elkaar, dus ik verdwaal de hele tijd en vraag aan random voorbijgangers of ze weten waar mijn volgende les is. Ik kan nog niet zo heel goed zeggen hoe de lessen zijn, want ik heb maar 3 dagen les gehad en het is voornamelijk introductie. Maar de leerlingen en leraren lijken me wel heel aardig. Mijn scheikunde leraar praat heel snel, en verteld grappige verhalen. En iedereen hier houdt van jagen. Zo was mijn scheikundeleraar helemaal blij dat het ganzen-seizoen begonnen was. De lunch kan je bij de kantine halen en het is vaak iets met kaas erin. De lunch eet ik altijd met Nicole en haar vrienden aan een tafeltje. Vrijdag hadden we onze 2e football wedstrijd. Het was buiten superkoud, maar het was wel leuk om naar te kijken. We hebben 55-6 gewonnen, en die 6 punten hebben we de anderen gegeven. Zaterdag zijn we naar de Culamet County Fair geweest. Een fair is een soort van Kermis/Braderie/Veekeuring en ik heb Cheese Curds gegeten, dat was iets dat ik echt moest proberen en dat was gefrituurde kaas. 's Avonds was er muziek, dus dat was wel leuk, en we hebben een alpaca geaaid. Zondag hebben we rondgereden door de omgeving op zoek naar mooie foto-plaatsjes, want over 2 weken worden mijn senior-pictures gemaakt, en dat gebeurt gedeeltelijk buiten. Senior-pictures zijn eigenlijk extraleuke foto's die in het jaarboek komen.Vandaag, maandag, is het Labor Day. Niemand weet echt waar het voor is, maar het komt erop neer dat iedereen vrij is, dus dat is wel fijn, een extralang weekend. Dat heb ik wel nodig, want iedereen gaf tegelijk huiswerk op. Deze week zijn we Mylie (de hond) twee keer kwijtgeraakt, want ze loopt dan gewoon de tuin uit, ergens anders heen, en komt dan niet meer terug. Af en toe is dat best eng, maar we hebben haar nu beide keren weer teruggevonden. Ik ben wel benieuwd hoe de komende week gaat worden, maar dat wordt dus even afwachten.
xoxo

  • 06 September 2010 - 17:48

    Clary:

    Is je gezin ook zo dol op jagen?
    Lekker zo'n lang weekeinde vrij. Veel plezier deze week,
    XXX

  • 06 September 2010 - 18:09

    Ilse:

    Eww jagen, dat is dan weer wat minder. Maar het klinkt allemaal echt tof! : D

  • 06 September 2010 - 18:54

    Nico:

    Fijn dat de docenten aardig zijn! Die scheikundeleraar zou het bij mij helemaal maken als die met een gans op de proppen kwam. Greeezzxxx

  • 06 September 2010 - 20:50

    Loek:

    Jagen, ajakkes, daarvoor zijn wij te fijn gebouwd.
    Wij eten wel gans maar alleen als ie gedeeld in de pan ligt.
    Nou ja, 's lands wijs,'s lands eer. Je kan altijd je ogen nog dicht doen.
    Gr. Loek

  • 06 September 2010 - 21:18

    Fenna:

    Oke loved ones... Ik ga niet zelf jagen, dat zou heel saai zijn, aangezien ik geen vuurwapen mag afvuren...

  • 07 September 2010 - 07:07

    Loek:

    O, dat is wel jammer. Dan had je de Calamity Jane van Woudenberg kunnen worden...
    In Texas restaurant +:D

  • 07 September 2010 - 16:31

    Jaap:

    Leuk he zo'n nieuwe school, maar dat heb je overal dat je weg moet leren kennen.
    Al vers geschoten gans op?
    Veel plezier en geniet van het lange weekend

  • 08 September 2010 - 19:32

    Oompie:

    Nog bedankt voor je voip-telefoontje op mijn verjaardag. Dat vond ik erg leuk. Zo was je er toch nog een beetje bij. Ik heb alleen wel veel taart overgehouden zonder jou erbij. Gelet op alle reacties heb je wel wat losgemaakt met je verhaal over een op ganzen jagende scheikundeleraar. Wat zal ik daar eens van zeggen? Ik denk dan het eerst aan foie gras, waar nog wel meer van je familieleden liefhebber van zijn. Maar ja... Je kunt maar beter geen gans zijn. Veel plezier nog met je football-games. Ik hoop dat je de tel niet kwijt raakt met zulke eindstanden. Of let je daar helemaal niet op?

    Groetjes, G

  • 11 September 2010 - 21:22

    Ageet:

    Je schrijft leuke verslagen.
    In korte tijd al veel beleefd zie ik.
    Geniet maar lekker!
    groetjes Ageet

  • 12 September 2010 - 10:27

    Carmen:

    Fennieee!
    Ziet eruit alsof jij een GEWELDIGE tijd heb daar! Leuke foto's ook! Super cute beertje heb je! :d

    XOXO..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brillion

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2011

Weer Thuis

15 Mei 2011

Ouders, All Time Low & Prom

04 April 2011

Flo Rida

21 Februari 2011

Presidentsweekend

23 Januari 2011

Iceball
Fenna

Actief sinds 29 Juli 2010
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 17618

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 07 Juli 2015

Stageonderzoek in Madison

15 Augustus 2010 - 22 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: